U partiji nahološujuť, čo kožna samostijna i nezaležna deržava osvitniu ta naukovu haluź vvažaje za peršoriadnu ta stratehičnu. Osvita ta nauka je ne lyše ideolohičnoju ta kuĺturnoju peredumovoju buttia naciji, ale jiji ekonomičnoju osnovoju, vidznačajuť u «Svobodi».
«Z ohliadu na kolonijaĺnu ta cholujśku ideolohiju teperišnioji vlady, zokrema soviećko-rabśký svitohliad ministra osvity ta nauky D. Tabačnika, – my otrymaly najbiĺšu zahrozu dlia našoho suverenitetu. Tabačniky posiahajuť na duchovnu osnovu ukrajinśkoji nezaležnosty: movu jak sposib myslennia naciji ta istoriju jak jiji svidomisť ta pam’jať. Bez cych dvoch fundamentaĺnych opor osvity ta nauky nemožlyvý rozvytok i pobudova nacionaĺnoji deržavy», – skazano u povidomlenni.
«Zmenšennia prochidnoho balu z ukrajinśkoji movy pid čas vstupu, skasuvannia ispytu z ukrajinśkoji movy pry zaveršenni bakalavratu, perechid na navčannia inozemciv z deržavnoji movy na movu vorožoji deržavy – rosijśku, jmovirne zaprovadžennia movy okupanta jak predmetu v seredni školy, zaprovadžennia asymiliatorśkoho konkursu vyvčennia rosijśkoji movy “Lukomorje” – vse ce svidčyť pro ohološenu vseredyni krajiny vijnu z movoju tytuĺnoji naciji – ukrajinśkoju», – jdeťsia u vidozvi.
U «Svobodi» vvažajuť, čo elementom rujnaciji samodostatnioho nacionaĺnoho svitohliadu ta joho vchodžennia u svitový kontekst je peretvorennia škiĺnoho kursu zarubižnoji literatury u kurs rosijśkoji literatury, čo spovna maje pereorijentuvaty ukrajinśkych školiariv na rosijśki duchovni cinnosti ta modeli povedinky.
«Vyniatkovu roĺ u ciomu vidvedeno perepysuvanniu pidručnykiv z istoriji Ukrajiny, de brutaĺno vylučeno istoryčni fakty protyborčoho zmahannia našoji naciji za pravo maty Nezaležnu Deržavu», – skazano u povidomlenni partiji.
Zokrema, vidznačajuť u «Svobodi», z «pidručnyka istoriji dlia 5 klasu vylučeno znamenni «pomarančevi» podiji 2004 roku, fakt sojuznyctva SSSR z nacystśkoju Nimeččynoju, boroťbu UPA z nacystamy ta portret Heroja Ukrajiny Romana Šuchevyča, Holodomor jak henocyd naciji, orhanizovaný Moskvoju, masštabnu povojennu rusyfikaciju ukrajinśkych škil u 50-ch rokach, masovi represiji ukrajinciv u 30-80-i roky, vbyvču boĺševyćku kolektyvizaciju ta atejistyčnu čumu CHCH stolittia, obov’jazkovisť znań pid čas vstupnych vyprobovuvań žyttiedijaĺnosty Herojiv Ukrajiny Stepana Bandery i Romana Šuchevyča».
«Otže, znyčennia ukrajinśkoji humanitarnoji skladovoji osvity – produmaný i pidtrymuvaný zzovni plan ne prosto ministra-ukrajinofoba, ale čynnoho uriadu ta prezydenta», – robliať vysnovok u «Svobodi».
VO «Svoboda» zaklykaje moloď «usima prýniatnymy metodamy boronyty našu duchovnu nezaležnisť, bez jakoji vsia inša nezaležnisť prymarna».
A same: bojkotuvaty i ne prýmaty jmovirný vychid imperśkoho pidručnyka z istoriji Ukrajiny čerez pryncypove navčannia lyše za teperišnimy pidručnykamy.
Krim toho, orhanizovuvaty hurtky vyvčennia istoriji ukrajinśkoji deržavnosty ta speckursy «Lidery naciji», «Ukrajinśki peremohy», «Ukrajinśka vijśkova istorija» točo. A takož «aktyvno zdijsniuvaty nacionaĺne vychovannia čerez znakovi nacijecentryčni fakty našoji istoriji», «povsiakčas najriznomanitnišymy formamy ta metodamy demonstruvaty svoju ukrajinśkisť», «vidmovliatysia vid vyvčennia u školi movy okupanta – rosijśkoji jak podaĺšoho nadijnoho zasobu asymiliaciji ukrajinciv».
Vidkryty vsi posylannia u tabach: [1 – 4]