Za slovamy eksperta, nynišni vidnosyny miž UPC MP i UPC KP – vidnosno stabiĺni.
«Teperišnie isnuvannia dvoch jurysdykcij: Moskovśkoji i Kýivśkoji v hlobaĺnomu sensi – ce vidobražennia toho, čo v Ukrajini reaĺno isnujuť dvi absoliutno vidminni miž soboju hromady. Odna choče avtokefaĺnoji cerkvy. Druha – ne choče pid žodnym pryvodom poryvaty stosunky z Moskovśkym patriarchatom. Ci dvi hromady – stabiĺni i dosyť vplyvovi. I vony ne možuť buty za umov demokratyčnoho, liberaĺnoho rozvytku pohlynuti odna odnoju», – zajavyv vin.
Vodnočas, zauvažuje ekspert, proporcija patriarchativ – rizna.
«Sociolohija pokazuje, čo postijno zrostaje častka kýevocentryčnych chrystýan. Usvidomliujučy ciu sytuaciju, RPC ne može zalyšaty bez uvahy procesy v Ukrajini i podaĺše isnuvannia UPC naviť ne kažučy pro UPC KP, oskiĺky fakt isnuvannia napivsamostijnoji UPC zmicniuje v narodi svidomisť ukrajinśkoji nezaležnoji cerkvy. Tomu Moskva zmušena jty na radykaĺni kroky», – vvažaje Juraš.
Ekspert vbačaje v možlyvosti likvidaciji jednosti UPC MP i pozytyvný moment.
«Možlyvo ce j dobre dlia Ukrajiny, oskiĺky te, čo isnuje UPC jak jedyna struktura – ce okozamyliuvannia. Ce je davnia mifolohema. Naspravdi UPC – rozidrana, rizna. Tam je rosijśký fašyst Ahafanhel, Mynofan, jaki vidverto zaklykajuť do toho, čo “Malorosiju” treba zakinčuvaty, JE j adekvatna moloď. Tobto cia fikcija rano čy pizno maje rozletitysia. Rujnuvannia cijeji formaĺnoji stabiĺnosti može vsim pity na korysť, v tomu čysli ukrajinocentryčnym sylam (v UPC MP – Red.). Todi stane vsim zrozumilo, chto je chto», – zaznačyv vin.
Vidkryty vsi posylannia u tabach: [1 – 3]