Dlia členiv Amerykanśkoji akademiji kinomystectva rozmir maje značennia. Istorija zmahań za zvannia najkračoji kartyny pokazuje: ce radše marafon, a ne sprynt. Vyhrajuť zazvyčaj fiĺmy “poviĺni, ale vpevneni”. U zv’jazku z cym postaje pytannia: možlyvo, 91-chvylynna “Hravitacija” prosto zakorotka, čob udostojityś cioho zvannia?
Oś vam korotka viktoryna pro kino – odne pytannia z dvoch častyn. Skiĺky tryvaly najdovšý i najkorotšý fiĺmy, čo oderžaly Oskara?
JE nepohani šansy, čo vy vhadaje perše, ale pravyĺna vidpoviď na obydvi častyny pytannia sama po sobi zasluhovuje premiji (buď laska, koly otrymuvatyme, ne hovoriť nadto bahato, inakše budete zahlušeni orkestrom).
“Zreštoju, zavtra bude nový deń” – oś ostannij riadok najdovšoho z nahorodženych Oskaramy fiĺmu “Vidneseni vitrom”. Na toj moment, koly cej riadok narešti zvučyť, nedyvno, jakčo hliadačam zdajeťsia, čo zavtra vže nastalo.
Ciomu klasyčnomu fiĺmovi 1939-ho roku vypusku ne vystačaje lyše kiĺkoch chvylyn do čotyrioch hodyn. JE cila nyzka inšych pretendentiv, jaki vy nebezpidstavno mohly zhadaty: “Lourens Aravijśký”, “Ben Hur” ta “Chrečený baťko-2” tryvajuť ponad 200 chvylyn kožný, a velyka kiĺkisť inšych peremožciv trymajeťsia blyźko tryhodynnoji poznačky.
Razom iz tym, biĺšosti kinohliadačiv bude skladno vysunuty choč jakiś nevypadkovi hipotezy čodo najkorotšoho otrymuvača nahorody za najkraču kartynu.
Pryčyna ne tiĺky u tomu, čo fiĺm “Marti” (1955 r., 90 chvylyn) nyni majže zabutý, a j u tomu, čo krim nioho najvyča nahoroda lyše dviči vypadala korotkym fiĺmam (menše 100 chvylyn): “Enni Choll” (1977 r., 93 chv.) i “Vodij mis Dejzi” (1989 r., 99 chv.).
Rozbudova svitu
Choča žurnal Empire vkliučyv peremohu “Vidnesenych vitrom” nad “Mudrecem iz krajiny Oz” do svoho pereliku Klacnuty
“nespravedlyvych Oskariv”, pyśmennyk Fil de Semĺjen vyznaje, čo “Vidnesenych vitrom” možna vvažaty “archetypičnym” volodarem cijeji premiji.
Adaptaciji považnych literaturnych tvoriv, kinobiohrafiji istoryčnych personaživ, fiĺmy pro vyznačni podiji – vsi vony zazvyčaj pokazujuť sebe dobre. Takož, oskiĺky velyku častynu tych, chto obyraje peremožciv, skladajuť aktory, vony výavliajuť prychyĺnisť do fiĺmiv iz zirkamy abo nadzvyčajnoju hroju aktoriv u holovnych roliach.
“U členiv kinoakademiji taki sami sečovi michury, jak u vsich nas, – ne dumaju, čo jim až tak podobajuťsia dovhi fiĺmy, – rozmirkovuje de Semĺjen. – Možlyvo, rič u tim, čo cia premija liubyť fiĺmy z rozmachom”.
Členy kinoakademiji “dečo chvyliujuťsia, čo pro nych podumajuť, – dodaje vin. – Vony chočuť spravliaty pevne vražennia na liudej”.
Tryvalisť nominantiv na “Oskara” v chvylynach
Choča v ujavlenni biĺšosti liudej fiĺmy majuť tryvaty pivtory-dvi hodyny, serednia tryvalisť laureativ Oskara za 85 rokiv nabahato biĺša – majže 2 hodyny 20 chvylyn.
“Jak pravylo, ce fiĺmy, čo vidčuvajuťsia jak vahomi čy epični, – pojasniuje Chelen O’Chara z žurnalu Empire. – Jasna rič, na rozbudovu svitu treba čas”.
“Techničný šedevr”
“Hravitaciji” do cych fiĺmiv, jak do neba pišky, z jiji krychitnym aktorśkym skladom, korotkymy rozmovamy i takoju tryvalistiu, čo za čas, skažimo, fiĺmu “Handi” jiji možna bulo b perehlianuty dviči – če j z perervoju na protyrannia 3D-okuliariv.
U recenzijach “Hravitaciju” chvaliať za “styslisť, vartu povahy”, “čystotu, jasnisť, korotkisť i, holovne, prostotu”; vse ce čudovo, ale znachodyťsia u priamij protyležnosti do jakostej veletniv iz čysla laureativ “Oskara”.
85 rokiv dosvidu vkazujuť na te, čo “Hravitaciju” možuť sprýniaty jak nedostatnio vahomu, vyrišyty, čo jij ne vystačaje, probačte, syly tiažinnia.
O’Chara vvažaje cej fiĺm “nejmovirnym dosiahnenniam” i pidkresliuje: čob umožlyvyty taki zjomky, specialisty rokamy vdoskonaliuvaly technolohiji, potribni dlia zobražennia nevahomosti.
Prote fiĺmy, bahati specefektamy, zazvyčaj u menšij pošani sered kinoakademikiv; jichnim dosiahnenniam doviriajuť menše, niž starym dobrym tradycijam, stverdžuje O’Chara. Možlyvo, z podibnych pryčyn Oskariv nikoly ne otrymuvaly animacijni fiĺmy.
“Toj fakt, čo ce techničný šedevr, hraje proty fiĺmu, – kaže O’Chara. – Innovaciji – ce ne te, čo prynosyť Oskar”.
Otže, popry schvaĺni vidhuky krytykiv, komercijný uspich po vsiomu sviti, plejadu nominacij ta pryziv, jaki vže osiajaly šliach “Hravitaciji” protiahom sezonu nahorod, možlyvo, fiĺm prosto zroblený ne z toho materialu, jaký potriben, čoby zdobuty najzirkovišý pryz.
Sympatiji hliadačiv u hrošovomu vymiri