Nakaz Strielkova: pole boju bez lajky

Separatyst

Vijśkový lider donećkych separatystiv rosijśký oficer Ihor Hirkin (Strielkov) viddav nakaz pro zaboronu lajky u pidkontroĺnych jomu zbrojnych hrupach.

U nakazi, na jaký posylajuťsia rosijśki ZMI, i jaký buv pidpysaný “v deń Sviatoho rivnoapostoĺnoho kniazia Volodymyra – deń chreščennia Rusi” (tak skazano v samomu nakazi), Hirkin zajavyv, ščo necenzurna leksyka neprypustyma dlia “pravoslavnoji armiji”.

Tym časom, na dumku linhvista, providnoho naukovoho spivrobitnyka Viddilu kuĺtury rosijśkoji movy Instytutu Rosijśkoji movy Oleny Lazutkinoji, lajlyvi slova majuť duže rizne pochodžennia i z’javylysia v rosijśkij movi šče do prýniattia chrystýanstva.

Tym časom, jakščo biĺšisť z učasnykiv zbrojnych formuvań projšly svoho času službu v rosijśkij armiji, to, švydše za vse, jim bude dosyť skladno vidmovytysia vid vysloviv i sliv, jaki, jak zaznačajuť vijśkovi eksperty, u zbrojnych sylach vkraj pošyreni.

“Roz’jasnyty i pokaraty”

Komanduvač sylamy prorosijśkych separatystiv na pivdennomu schodi Ukrajiny nakazav “oficeram z ideolohiji” provodyty roz’jasniuvaĺnu robotu pro suť lajky i pryčyny jiji neprypustymosti.

Pry ciomu same roz’jasnennia takož mistyťsia v ciomu teksti.

“Lajlyvi slova nerosijśkoho pochodžennia vžyvaly vorohy Rusi dlia oskvernennia našych sviatyń, ščob vplyvajučy na rosijśkych vojiniv čerez duch, zlomyty jich v boju i postavyty narod na kolina. Tomu lajka – ce bohochuĺstvo, jake zavždy vvažalosia tiažkym hrichom”, – jdeťsia v nakazi .

“My nazyvajemo sebe pravoslavnoju armijeju i pyšajemosia tym, ščo služymo ne zolotomu teliati, a Hospodu našomu Isusu Chrystu i svojemu narodu. Na našych choruhvach zobražený lyk Spasytelia. Vžyvannia vojinamy lajlyvych sliv je chuloju na Hospoda i Božu Matir, jakym my služymo i jaki nas pokryvajuť v boju”, – zajavyv pan Hirkin.

Vin nakazav pryrivniaty lajku v publičnych misciach do serjoznoho dyscyplinarnoho porušennia i nadali “karaty vidpovidno”.

Pro te, jak same slid karaty tych, chto lajeťsia, v nakazi ne jdeťsia. Raniše pana Strielkova zvynuvačuvaly v rozstrili kiĺkoch liudej za maroderstvo.

“Komandna mova”

Skladno skazaty, naskiĺky taký nakaz je aktuaĺnym dlia zahoniv separatystiv v nynišnij sytuaciji na schodi Ukrajiny.

Z odnoho boku, jmovirno, buď-chto, chto služyv u radianśkij abo rosijśkij armiji (vvažajuť, ščo sered separatystiv čymalo rosijan, zokrema i tych, ščo vidslužyly v armiji), zhadaje, ščo micne slivce je važlyvym elementom bojovoho navčannia.

“V armiji matiukamy ne lajuťsia, v armiji matiukamy rozmovliajuť”, – kaže vijśkový ohliadač, v mynulomu – vijśkovoslužboveć-kontraktnyk Denys Mokrušyn.

Ihor Strielkov

Ihor Strielkov nakazav oficeram z ideolohiji roz’jasnyty pidlehlym zmist lajky

“Nam nichto nikoly ničoho podibnoho ne zaboroniav, v armiji mat buv komandnoju movoju”, – skazav vin.

Na dumku eksperta, buď-jaký podibný nakaz može buty naslidkom relihijnych pohliadiv komandyra, jaký joho viddav.

Tym časom, v opublikovanych v interneti perechoplenych Služboju bezpeky Ukrajiny radioperehovorach separatystiv nemaje velykoji kiĺkosti matiukiv.

Tak, u v dekiĺkoch radioperechoplenniach, ščo z’javylysia pislia znyščennia malajzijśkoho “Bojinha”, nezvažajučy na vkraj nervovu sytuaciju, spivrozmovnyky vymovliajuť vsioho dvijko lajlyvych sliv.

Bezsyllia čy bezduchovnisť?

U nakazi ne navodiaťsia pryklady toho, jak vykorystovuvalysia lajlyvi slova dlia toho, ščob “vplyvajučy na rosijśkych vojiniv čerez duch, zlomyty jich v boju i postavyty narod na kolina”. Tam takož ne pojasniujeťsia, čomu ci slova je “chuloju na Hospoda i Božu Matir”.

Linhvist Olena Lazutkina zaznačaje ščo, tym ne menš, sami po sobi slova “duže davni i pov’jazani z riznymy obriadamy”, ale z’javylysia vony do prýniattia pravoslav’ja.

Na jiji dumku, taki slova demonstrujuť, ščo moveć pokazuje svoje bezsyllia v pevnij sytuaciji.

“Ce vidčaj, nemožlyvisť dijaty, nemožlyvisť vyslovyty svij skladný duševný stan jakymoś cyvilizovanym sposobom, v linijnij poslidovnosti roztašuvaty svoji emociji i dumky”, – kaže vona.

Prote, za slovamy linhvista, vporatysia zi vžyvanniam matiukiv v movlenni možna.

“Potribno vychovuvaty kuĺturu vyražennia dumky. Ce kuĺtura movy v zahaĺnomu rozuminni cioho slova, ce pov’jazano iz zahaĺnoju kuĺturoju liudyny, kuĺturoju osobystosti. A prosto zaborona, vona ničoho ne dasť”, – perekonana linhvist.

Vidpovisty